Selecteer een pagina

We hebben allemaal wel eens de klantenservice gebeld, of we nu hulp nodig hadden met een product of dienst, of we in klacht in gingen dienen of iets totaal anders. De klantenservice van een bedrijf moet ervoor zorgen dat klanten hun vragen en andere zaken kwijt kunnen. Klantenservice als een bedrijfsproces heeft betrekking op elke medewerker die contact kan hebben met potentiële klanten. De afdeling klantenservice daarentegen betreft medewerkers die zich alleen richten op het contact met klanten.

Een team, een taak

Natuurlijk wil je als bedrijf een goede relatie onderhouden met je klanten. Je draagt zorg, zoals dat zo mooi heet. Je zou een klantenservice kunnen omschrijven als een samenstelling van taken die allemaal klantgericht zijn. Het doel is om de relatie met de klant of klanten te onderhouden. Ieder bedrijf kiest zo haar eigen strategieën als het gaat om klantencontact. Klantenservice is een ondersteunend proces voor het commerciële aspect. Je doet er daarom goed aan om de relatie met je klanten zo goed mogelijk te houden. Dit kan o.a. door middel transparantie en het regelmatig contact hebben.

Als we het hebben over klantenservice in de zin van een proces binnen het bedrijf, dan gaat deze door verschillende fases. Je hebt informatie geven aan de klant, het versturen van facturen en transacties, maar er is nog veel meer. Klantenservice zorgt dus voor de communicatie richting de klant en handelt vragen af. In een bedrijf kan het zijn dat meerdere werknemers over verschillende afdelingen contact hebben met klanten.

Het doel van een klantenservice

Elk groot bedrijf heeft wel een klantenservice, dat is eigenlijk een must. Je moet jouw klanten te woord kunnen staan op een vriendelijke manier. Dit is ook echt het doel van de klantenservice zelf. Ook voor eventuele vragen van potentiële klanten zal deze afdeling klaar staan. Mocht er niet meteen een antwoord klaar liggen, dan kan men altijd nog gebruik maken van nummerklantenservice.nl. Medewerkers van de afdeling klantenservice krijgen vaak een commerciële training om goed om te kunnen gaan met potentiële klanten.

nummerklantenservice.nl